Seřízení karburátoru HDA-223

Úvod VýchytávkyKarburátor Walbro HDA-223

Walbro HDA-223

 

 

Jak seřídit karburátor HDA-223

 

 

Označení a k čemu slouží jehly na karburátoru:

L - jehlou seřizuješ volnoběh a přechody.

H - jehlou maximální otáčky.

Jak seřizovat karburátor WALBRO:

Doporučené základní nastavení jehel je:


Motory 49-52ccm


Vysokorychlostní šroub: 3,5 otáčky směrem ven  - H

Nízkorychlostní šroub: 1,5 - 2 otáčky směrem ven - L



Motory 63 a 71ccm:


1,1/5 otáčky na jehle "L

2,1/4 otáčky na jehle "H


 Motory Zenoach a CY


Zenoach 1,25 otačky na obou jehlách "L a "H

CY          1,1/4 otáčky na jehle "L

               1,1/5 otáčky na jehle "H




Při použití tuningových (laděných) výfuků se můsí základní nastavení jehel změnit !!


Polohy obou jehel se současně promítají do chodu motoru a jedna ovlivňuje druhou. Při otáčení jehlami postupujte vždy pouze o 1/16 otočení a pak vyzkoušejte změny.

Tedy pokud sáhneš do jedné, zpravidla musíš sáhnout i do druhé.

Návod na nastavení karburátoru WALBRO:

1. Nechte běžící motor zahřát po dobu 60-90 sekund (závisí na okolní teplotě a kvalitě chlazení) na volnoběh. Pak pomalu přidejte plyn (POZOR MOTOKOLOBEŽKA MUSÍ BÝT ZAJIŠTĚN PROTI POHYBU) .

2. Nastavte motoru maximální otáčky pomocí jehly karburátoru označené „H“ při maximálním plynu.

3. Stáhněte plyn a nastavte směs pro stabilní volnoběh jehlou karburátoru označenou „L“. Pak použijte stejnou jehlu na nastavení plynulého přechodu z volnoběhu do plného plynu. Správně nastavený motoru bude mít stabilní nízký volnoběh a nebude zvyšovat ani snižovat volnoběžné otáčky po stažení plynové klapky na volnoběh.

4. Pokud motor mírně zvyšuje otáčky při staženém plynu je příliš chudý.

ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste volnoběh znovu.

5. Na druhé straně pokud motor otáčky při volnoběhu snižuje, je příliš bohatý.

ŘEŠENÍ:. Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste volnoběh znovu

6. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento pomalu a pozdě akceleruje je příliš chudý.

ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste akceleraci znovu.

7. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento „brblá a pomalu akceleruje až zhasíná“ je příliš bohatý.

ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste akceleraci znovu.

Maximální otáčky motoru:

Jednoduše řečeno - dá se plný plyn a otáčí se jehlou H tak, aby otáčky motoru byly co nejvyšší.

Můžou nastat tři případy:

1- otáčky nejsou nejvyšší - utáhnout jehlu

2- otáčky jsou v pořádku - nechat tak

3- otáčky nejsou nejvyšší - motor se jakoby dusí - povolit jehlu

Je to jenom věc sluchu.. Wink