Seřízení karburátoru HDA-223
Jak seřídit karburátor HDA-223
Označení a k čemu slouží jehly na karburátoru:
L - jehlou seřizuješ volnoběh a přechody.
H - jehlou maximální otáčky.
Jak seřizovat karburátor WALBRO:
Doporučené základní nastavení jehel je:
Motory 49-52ccm
Vysokorychlostní šroub: 3,5 otáčky směrem ven - H
Nízkorychlostní šroub: 1,5 - 2 otáčky směrem ven - L
Motory 63 a 71ccm:
1,1/5 otáčky na jehle "L
2,1/4 otáčky na jehle "H
Motory Zenoach a CY
Zenoach 1,25 otačky na obou jehlách "L a "H
CY 1,1/4 otáčky na jehle "L
1,1/5 otáčky na jehle "H
Při použití tuningových (laděných) výfuků se můsí základní nastavení jehel změnit !!
Polohy obou jehel se současně promítají do chodu motoru a jedna ovlivňuje druhou. Při otáčení jehlami postupujte vždy pouze o 1/16 otočení a pak vyzkoušejte změny.
Tedy pokud sáhneš do jedné, zpravidla musíš sáhnout i do druhé.
Návod na nastavení karburátoru WALBRO:
1. Nechte běžící motor zahřát po dobu 60-90 sekund (závisí na okolní teplotě a kvalitě chlazení) na volnoběh. Pak pomalu přidejte plyn (POZOR MOTOKOLOBEŽKA MUSÍ BÝT ZAJIŠTĚN PROTI POHYBU) .
2. Nastavte motoru maximální otáčky pomocí jehly karburátoru označené „H“ při maximálním plynu.
3. Stáhněte plyn a nastavte směs pro stabilní volnoběh jehlou karburátoru označenou „L“. Pak použijte stejnou jehlu na nastavení plynulého přechodu z volnoběhu do plného plynu. Správně nastavený motoru bude mít stabilní nízký volnoběh a nebude zvyšovat ani snižovat volnoběžné otáčky po stažení plynové klapky na volnoběh.
4. Pokud motor mírně zvyšuje otáčky při staženém plynu je příliš chudý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste volnoběh znovu.
5. Na druhé straně pokud motor otáčky při volnoběhu snižuje, je příliš bohatý.
ŘEŠENÍ:. Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste volnoběh znovu
6. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento pomalu a pozdě akceleruje je příliš chudý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste akceleraci znovu.
7. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento „brblá a pomalu akceleruje až zhasíná“ je příliš bohatý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste akceleraci znovu.
Maximální otáčky motoru:
Jednoduše řečeno - dá se plný plyn a otáčí se jehlou H tak, aby otáčky motoru byly co nejvyšší.
Můžou nastat tři případy:
1- otáčky nejsou nejvyšší - utáhnout jehlu
2- otáčky jsou v pořádku - nechat tak
3- otáčky nejsou nejvyšší - motor se jakoby dusí - povolit jehlu
Je to jenom věc sluchu..